Одлуком Скупштине Града Сремска Митровица на седници одржаној 30.септембра 2024. године, за вршиоца дужности директора ЈКП „Водовод“ Сремска Митровица именован је Васиљ Шево, доскорашњи начелник Градске управе за културу, спорт и омладину. У свом првом интервјуу за М новине на новој функцији, Шево је говорио о пословању „Водовода“, планираним инвестицијама за ову годину, као и о разлозима за поскупљење воде.
М НОВИНЕ: Првог октобра ступили сте на место в.д. директора ЈКП „Водовод“ Сремска Митровица. С обзиром на то да се овај посао разликује од претходних послова које сте обављали, како сте се снашли и колико сте били задовољни ситуацијом у предузећу, по доласку?
ВАСИЉ ШЕВО: Потпуно сте у праву када кажете да се посао директора ЈКП Водовод разликује од предходних радних места које сам обављао, не желећи да потценим важност тих послова, јер сваки посао носи дозу озбиљности,одговорности и преданости.
Разлика се највише огледа у томе да је одговорност изузетно велика,како моја тако и целог колектива јер је ЈКП Водовод можда наше најважније комунално предузеће, с обзиром на готов производ који испоручује свим становницима са територије града Сремска Митровица, а то је хемијски и бактериолошки исправна пијаћа вода, која осим у исправности мора да се испоручује и у потребним количинама.Такође, ту наглашавам и велику важност одвођења и пречишћавања отпадних вода.
Што се самог колектива тиче,у њему сам затекао једну рутину у обављању делатности свих запослених, али сматрам да се сама организација предузећа и веће ангажовање запослених као и уштеда у самом процесу производње и сервисирања водоводне и канализационе мреже може подићи на један виши ниво. Изменили смо организациону шему предузећа,оформили смо нову Радну јединицу за одвођење и пречишћавање отпадних вода, а све у корист ефикаснијег и успешнијег обављања делатности.
Све у свему,задовољан сам како ЈКП Водовод обавља своју делатност уз опаску да увек може и мора боље.Такође ћемо у будућности већи акценат стављати и на наш однос према корисницима,како на самом терену тако и у непосредној комуникацији приликом рекламација и свакодневним разговорима, јер је задовољан корисник оно што је крајњи циљ ЈКП „Водовод“.
Да ли постоје проблеми у функционисању предузећа?
Проблема увек има, али се чини да је највећи проблем ЈКП“ Водовод“ дефинитивно уредно водоснабдевање фрушкогорских села – Бешенова,Бешеновачког Прњавора,Гргуреваца,Шуљма,Лежимира,Манђелоса,Чалме,Дивоша,Старе Бингуле,као и фрушкогорских викенд насеља у летњем периоду. На све начине покушавамо да решимо тај проблем који датира већ дуже време и надам се да ћемо га ове године успешно решити.
Такође,због великих прошлогодишњих летњих суша,издашност бунара на самим падинама Фрушке горе су на минимуму што ствара додатни проблем.Морам нагласити да проблем издашности бунара постоји и у самом граду и околним селима а огледа се по томе да су на више локација артерске чесме пресушиле, што представља велики проблем за становништво које је навикло да ту воду конзумира за пиће.
Осврнимо се на претходну годину. Можете ли истаћи најважније пројекте реализоване у 2024. години?
Поред редовних активности на одржавању водоводне и канализационе мреже, провери квалитета воде за пиће, реаговање на непредвиђене околности, које на дневном нивоу представљају обиман и сложен посао, од урађеног у 2024. годину издвојио бих решавање проблема водоснабдевања Дивоша. Досадашњи проблеми који су оптерећивали и „Водовод“ и локално становништво, углавном су се решавали санацијом кварова, слањем цистерне са пијаћом водом и другим мерама. Сада смо на основу свакодневног узорковања сирове воде, са циљем да се прати континуитет квалитета ове воде, установили да постоје потенцијални ризици који угрожавају њену здравствену исправност. Примећено је да се параметри по којима се мери квалитет воде погоршавају, те смо донели хитне и озбиљне мере. Пронашли смо адекватно техничко решење којим смо Дивош спојили на систем у Чалми. Положен је цевовод у дужини од 1100 метара од резервоара у Чалми ка Дивошу. Тако је решен проблем који је Дивошанима задавао много муке, нарочито током летњих месеци.
Крајем године почели смо и реконструкцију једног филтерског поља у Постројењу за прераду воде, како би се процес филтрације сирове воде одвијао што ефикасније. На овај начин радимо на унапређењу услова филтрације, као важног дела технолошког процеса прераде воде. И поред потврђене хигијенске исправности воде за пиће, важност ових радова је у смањењу мутноће и даљем побољшању квалитета воде.
Успели смо да одговоримо и изазову изузетно повећане потрошње воде током летњег периода који је био најтоплији од када се мери температура ваздуха. Оборени су сви рекорди потрошње, али је наш систем са 14 бунара и мрежом цевовода био добро припремљен, тако да није било рестрикција којима се прибегавало не само у нашој земљи него и у свету.
Који су планови ЈКП „Водовод“ за 2025. годину?
Решавање проблема водоснабдевања Фрушкогорја у летњем периоду је главни пројекат за ову годину. Град Сремска Митровица ће добити бесповратна средстава од Министарства за јавна улагања која ће нам омогућити да урадимо трасу од неких 2,2 километра, од Радиначког пута – Милекић Салаша, са подбушењем ауто-пута и изградњом бустер станице како бисмо из градског система дистрибуирали потребну додатну количину воде од неких 20 литара у секунди, што би било довољно за решавање водоснабдевања Фрушкогорја у летњем периоду.
Такође ћемо настојати да решимо проблем Раденковића полагањем једног цевовода од Равња како би и становници овог мачванског места имали уредно водоснабдевање пијаћом водом.
Од првог јануара важи нови ценовник, којим је цена воде и одвођења отпадних вода виша за 10 одсто. Колико је поскупљење оправдано?
Сигурно да је повећање цена непопуларна мера, али да би обављали своју делатност,она је и више него оправдана.Сви енергенти су поскупели, ту највише мислим на електричну енергију,на цену деривата.Морам да нагласим да ми нашу воду третирамо хлором који такође има своју цену производње. Ми хлор сами призводимо, али састојци као сто су со и натријум хипохлорит купујемо, па и то представља трошак који се повећао, јер је и ту дошло до повећања цене ових састојака. Такође,наш возни парк морамо обновити једном радном машином која нам је и више него непходна.Свакако да је дошло и до поскупљења материјала,водомера,пумпи,опреме итд.Све то довело је до тога да смо морали да коригујемо цене услуга.
Колико су грађани одговорни и у којем проценту иде наплата?
Одговорност грађана је на пристојном нивоу, осим наравно једног мањег броја корисника који се не понашају одговорно а ту пре свега мислим на то да су дужни да нашим запосленим радницима који раде на очитавању стања омогуће приступ својим водомерима. Такође,шахтови морају бити и адекватно одржавани што често и није случај па се стање и не може очитати.Дешавају се цурења која су на инсталацијама, које су у власништву и за које је одговоран корисник. Зато често имамо случај да се цурење занемари, иако је пристигли рачун за воду повећан, па самим тим,када се рачуни са повећаним износима саберу, добијемо велике износе који касније буду предмет спора. Зато и сада апелујемо на потрошаче да ако примете промену на рачуну,квар на инсталацијама, цурење да нас одмах контактирају.Уосталом,за било какву рекламацију,савет или сугестију порука за наше кориснике је да нам се слободно обрате.
Што се наплате рачуна тиче,ту смо увидом у дуговања почели да уз рачуне делимо и опомене пред искључење оним несавесним и неодговорним потрошачима, што је дало резултате.То уосталом дугујемо и онима који редовно плаћају утрошак воде и коришћење канализације. И њима се овим путем захваљујем у име ЈКП „Водовод“.
Када је реч о проценту наплате, он варира од месеца до месеца. Просек показује да је наплата потраживања за прошлу годину 102 %. Овом високом степену наплате допринела је и повећана активност у последња три месеца 2024. године кроз акције искључења. Плаћање рачуна је тада значајно повећано. Потрошачи су, да би избегли искључење са мреже, у већем броју долазили да регулишу дуг. Тако је проценат наплате за домаћинства и правна лица у последњем кварталу био и 124 процента. У складу са Законом о комуналним делатностима и Одлуком о водоводу Града Сремска Митровица „Водовод“ је био принуђен на овај корак како би регулисао своје пословање .
И овом приликом, позивамо све који имају дуг према ЈКП „Водовод“ да се јаве, направе план плаћања у више месечних рата, како би избегли непријатности и непотребне трошкове искључења и поновног укључења на дистрибутивну мрежу. Такође је важно да се и они дужници који су већ направили репрограм придржавају плана отплате.
Новинар: Биљана Вукадиновић